Sunday, April 3, 2011

waT a CrazY seM ??????

ASSALAMUALAIKUM..
pe kabAr suME???
hoPe sihaT

yUp..tgK tajUk pon msT taU an..he3..tp kawaN aku ckP..seM ni xgiLe la..Yg giLe kiTe ni hA..awaTLa seM ni kitE sumE giLE..hahhaha..maU x gIle esaImen esK naK antA mLm ni brU waT..caRi makLImat sumA staRt on daT nite..padahaL esK naK kenA submIT..siottt..kite mmG gIle..yaP...gIle branI..tanGgung resuLt yg baKal gempaQ utk seM ni..hahahhhaa

itU kisaH teman2 sekeLas..yaP..diakUi akU ni poN jns waT keJa laZ minuTe..owg ckP laZ minute terbaeKKk..100% fokUs..ol out xtdO mLm wat kejA..haha tP bLOm pasTi kesahIhanNya lagi..wakakaak..

tapIiiiiii..inI kisaH aku uTk seM iNi..xkan munGkin penah aku uTk melUpakaN apA yg teRjadI dikaLa umO menjengaH 21thn....waaaaaa...da tua aku upanya..hihihihi..aku kIni berada di Sem 3 utk PISMP..tahUn ke 2 utK poGram degrEe maktab ni..oPss bkn maktAb tp IPG..awaL seM ini merupakan pemBukaan jendEla barU juGa utk tahUn 2011..sO da thUn baRu..cam beSa la..azAm brU poN dipaSang..hahhaha..tp aku kaN nak ckP sal azaM barU..hehehhe..lalut dah..

awAL sem bLn 1 khdpn aku teNang kaT makTAb..akU bukanLah yg terbaeK tp cuBa utk jd yg terbaIk..caM biaSe aku jNs epY go Lucky....berkawAn hoBi akU..tP tuk jatUh cinTa muNGkin x..

diharApkaN ceraH saMpai ke pTg,rupanYa mendunG ditgHari..maKa hujaN poN turuN..besa la bakal cG bM..haha..maDah pujanGGa perkarA biaSa..wakaak..poiNt xsampaI ag ni..pd itu lamlaB..tut33..msj dr angah..mnx no paklong..then aku pon send..tp hati sudaH xsedaP..ntaH knP..huhuhu..diPendeKkan cerita..akU owG yG paLing laz dapaT biTa..alOng sakIT..pendarahAn dalam otaK..krItiKaL..YA ALLAH..xdA katA terucaP..hanYa linanGAn aiR matA..:(

muLa dapaT brIta alOng sakIt..akU xkerUan..daN miNggu tU jGlah esaImen bertiMbun2 dataNgnyA..dGn apa yG aku alami..aKu daH xmamPu utk berfIkir dGn warAs..yG akU taU trIak2....waaaaaaa....tP g kLAs akU contrOl..tp kdG2 aiR matA ttp mengalir..xtAu la da Yg paSan ke x..boleh anDa bYgkn aPa yg sedang sY lalui..anK yatIm piatu 3 beradIk dr kecil dijagA oleh seorang nenEK..dan Pd maSA itu alOng yG beraDA di MesiR sdG sakiT..2 minGGu menanTi khabar alOng..berhubuNg dgn raKan2 nYa dgN YM dan nseT..ALHAMDULILLAH..ALLAH MAHA KUASA..akhirnya alOng kembali sihaT wlUpn x spnhnyA..

..daN aku cutI sekoLAh semiNggu..kNA g skOLa semiNggU wat SBE..xphm SBE tnye ye..hehehe..ALHAMDULILLAH..minGgu cuti sekOlah ALOng dibaWa puLang ke mesiA..aiR matA xpenaH berHenti..huhuhu..sepanjaNg cuti sekolAh itu aku lah yg jaGa alONg..aKU jd nuRse dan bibIk..senanG kaTA suri rumah sepenUh maSa..baRu akU raSA kan seNang naK jd bIni oWg weyH..hahhaah..rutin aku bGn pg lps soLAt subuh tros wat kejE Yg slAlu mAk2 wat..masaK lak 2 katEgori..1 utk owg sakIt..1 utK owG xsakit yakNi angaH yg turut meK cutI jga aLong..law tgk kat cnI bIle masA aku naK wat esaImen..owg Dr kOl 8 pg sampai 12 thgh mLm maI umaH..lG plaK kudraT soRang pOmpuan maNdikaN sorang laki..penaT weyH..lengUH badaN..buKaNnak unGKit..cUma nak ckP penaTnya..hakIkatnYa aku suKA berbakTi begiNI..

sekolah dibUka..akU turuT ke sekolAh menJalankaN tugAs sbG gurU pelatIh..pkL 3 ptg brU baLik..daN arI perTama akU tinGgalkan aLong dGn toK..alOng xmakAn.xmKn ubaT..xmndI..YA ALLAH..sedey..lagi skalI aku diuJi..kePenatAn yG dialAmi rasa ntaH...xde ayt nak oyaT..akU xLey naK esaImen lasOm..sBb akU meLakukan pengOrbaNan jaGA alOng..akU ikhLAs..huhuhu..uJian ini memBuatkan akU mnjD kuaT daN tambaHkan kesabaRAn aku..akU yG aLAmi..akU yG hadapi..huhuhuhu

dan..ujIan ALLAH yg maha hebaT utk aku..pabiLA diuJi dgn cinTA sesaaT soRg teman..dia kWn baeK sy..maKA sy rasaI apA yg diA raSa...diketemukan dgn soRg laki yg romanTik daN pnH dgn cirI2 idamAn dia xmenOlaK utK cuBA mencintai lelAki itu..suMpAH...iTu ciNTA pertAMa dia..kamI seruPA..suKAr utK membukA pintU hatI pd iNsaN yg bernamA leLAki..tP cinTA dia dikhianati..lelAki iTu keMabLi ke pangkuaN bekAs kekAsihnYA..kesiAn..cerIta sedeY xperLu diUngkiT..

ini perkaRA yg akU ALami..ujIAn ALLAH tengTanG kesakiTAn alOng..dan cinTA temAn baeK yG dikhIAnaTi..tUmPuan aKu diragUt utK melAKsaNAkan kejA2 IPG..ini kNp akU xle naK ol out waT asemEn..seM ni akU kiRA poInteR aku akAn jatUh meruduM krN esaImen yg 0 akU rasakAn..huhuu

tp..apA yg diALami..akU redHA..ini TakdiR ALLAH..aku siNGkap hiKmah yG tersembunYi..akU cubA tuk jadI lebeY kuaT..lebeY bersabaR dan tenanG..mG di hari mendatAng aPa yg ku ALami boLe dijadikan ruJukan..daN minGGu ini akU akaN puLAng ke Kg bertukaR profession dr soRg bakAL guru kPD nurse Yg x bertauLiaH..biar wanG ringGit tergadaI..biar penaT lelah..aku sanGgup..pengorbanAn aku utK ikatAN sebuaH keKeluargAan..mohOn ALLAH permudahkan segAla..amin..

No comments:

Post a Comment